Just nu fri frakt över 800 kr. Handla nu!

hamburger-menu

Köpvillkor och integritet

Integritet och köpvillkor för djuraffaren.se

1. Allmänt
Dessa köpvillkor gäller för alla köp som görs via djuraffaren.se. Genom att beställa från vår webbutik accepterar du dessa villkor. Kontaktuppgifter och övrig information framgår på webbplatsen.
Du som handlar av oss behöver vara minst 16 år och är du yngre, krävs målsmans samtycke. Vi kan när som helst ändra dessa villkor, men de ändringar som du godkände vid tiden för ditt köp gäller alltid för det köpet. Lägsta orderbelopp: SEK 250
För att kunna genomföra ett köp, måste du acceptera våra köpvillkor. Om du väljer att betala med faktura via NETS så godkänner automatiskt även deras villkor när du fylla i dina uppgifter. När vi mottagit din beställning skickar vi inom kort en orderbekräftelse till dig via e-post som bekräftar beställningen. Avtal om köp ingås först när vi skriftligen bekräftat. Orderbekräftelsen är ditt kvitto som vi rekommenderar att du sparar ifall du behöver kontakta oss. Vi förbehåller oss rätten att rätta till eventuella felaktigheter i pris p.g.a. uppenbara skrivfel, leveranstid etc., i efterhand när din beställning hanteras manuellt av vår personal. Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, exempelvis om du har angivit felaktiga uppgifter eller om beställningen inte går att uppfylla på grund av slutförsäljning.
Vi restnoterar inga produkter som är tillfälligt slut och sådana produkter måste beställas på nytt.

2. Produktinformation
Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter och eventuella bild- eller skrivfel i annonser eller annat marknadsföringsmaterial, samt produktbeskrivningar.
Djuraffaren.se har rätt att korrigera sådana fel, ändra eller uppdatera information och att löpande genomföra produktändringar och förbättringar på webbplatsen.
Bilder som visar produkter, i annonser och annat marknadsföringsmaterial ska uteslutande ses som illustrationer och inte någon specifikation över produktens egenskaper, funktioner, ursprung eller någon garanti. DJUR-affären.se ansvarar inte för informationen som kommer från en tredje part. Innehållet på DJUR-affären.se är skyddat av upphovsrätt. Produktnamn och logotyper kan även vara skyddade av varumärkesrätt eller enligt marknadsrättslig lagstiftning. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder, design, layout samt information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan föregående skriftligt medgivande från djuraffaren.se.

3. Priser och betalning
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Betalning sker via de betalningsmetoder som erbjuds i kassan.
Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges på webbplatsen, om annat inte uttryckligen har avtalats eller om omständigheterna inte uppenbarligen föranleder annat. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat. Totalpris för beställningen visas innan du slutför beställningen och i orderbekräftelsen.
Vi reserverar oss för att webbplatsen kan innehålla skrivfel och felaktiga priser och vi är inte bundna av priser som du insåg eller borde ha insett var felaktiga. Om ett felaktigt pris har angetts för en beställd produkt, kommer vi att meddela dig och invänta eventuellt godkännande av det korrigerade priset innan beställningen anses godkänd.
Du kan betala för ditt köp genom de betalningsalternativ och enligt de separata betalningsvillkor som anges på webbplatsen. Vi förbehåller oss rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt alternativt ändra betalsätt om det som du valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet.
Vi använder NETS som betallösning och genom dem kan du dela upp din betalning på 3, 6 eller 12 månader. Vid köptillfället gör NETS en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. NETS gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Genom att fylla i dina uppgifter så godkänner du NETS villkor. Har du inte kvar din faktura, kan du logga in på MYRIVERTY (https://my.riverty.com/sv-se) för att få fram de uppgifter som du behöver för att genomföra din betalning. Här kan du även flytta fram förfallodatumet på fakturan och se din köphistorik. Vid fakturafrågor kontaktar du NETS kundtjänst på telefon eller mail. 
Telefon: 08-609 92 00, e-mail: ecom-se@nets.eu
Om en betalning till NETS blir försenad tillkommer en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till inkasso och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.

4. Kampanjpriser och rabattkoder
Djuraffaren.se kan från tid till annan genomföra kampanjer, erbjuda rabattkoder och andra erbjudanden för olika produkter. För produkter som omfattas av sådana erbjudanden gäller det förmånliga priset eller de förmånliga villkoren under den begränsade period som finns angiven i samband med den aktuella kampanjen eller så långt lagret räcker. I övrigt gäller dessa villkor. Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen anges annat. Erbjudanden kan ha ett maximalt antal varor som omfattas av erbjudandet och om beställningen överskrider det maximala antalet kommer överskjutande antal att faktureras till ordinarie pris. Genom att följa oss på sociala medier så missar du inga erbjudanden. En rabattkod är en kombination av bokstäver och siffror som ger rabatt på din order. Om du har en giltig kod, fyller du i den i kassan och klickar på ”Använd Kod” då dras rabatten i kassan och priserna justeras. Har du inte en rabattkod kan du hoppa över denna ruta. Vi delar inte ut rabattkoder på begäran.

5. Beställningsvara
Lagerstatus beställningsvara är varor som finns tillgängliga, men med en längre leveranstid. Leveranstiden på dessa varor varierar och vi återkopplar i mejl till dig om vad som gäller.

6. Leverans
Vi erbjuder leverans inom Sverige. Leveranstiden är normalt 2–5 arbetsdagar beroende på varans tillgänglighet och ditt leveransval. Fraktkostnader specificeras i kassan innan du slutför köpet.
Vi erbjuder fri frakt till DHL:s utlämningsställe på ordervärde över SEK 800 
För skrymmande leveranser som inte kan skickas via ombud, debiteras alltid frakt!
Övriga beställningar så gäller reglerna nedan.
Kostnad för frakt tillkommer vid beställning om inget annat uttryckligen framgår i samband med din beställning. Vår strävan är att skicka din order inom 3 arbetsdagar från det att vi erhållit beställningen genom orderbekräftelsen. Leveranstiden är ungefärlig och avvikelser från detta kan ske. Om din beställning är försenad, kommer du att meddelas detta. Till vissa delar av Sverige kan transportören ha längre leveranstider.
Under röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden komma att fördröjas p.g.a. högt tryck hos fraktbolagen, orsaker som är utanför vår kontroll.
Innan leverans sker, kommer du att motta en avisering som visar var och när din beställning ska avhämtas eller tas emot. Du ansvarar för att du mottar eller löser ut din beställning under den tid som anges i aviseringen. Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer.
Vi kan inte skicka paket till adresser som använder sig av postbox. För att vi ska kunna skicka en order krävs det att vi har en giltig gatuadress.
DJUR-affären.se och vår transportör ansvarar för att dina varor ska komma fram i bästa skick. Detta innebär att vi tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort under transporten. Om du väljer leverans utan kvittens i de fall det kan komma ifråga, ansvarar du själv för paketet när det levererats till dig på den av dig aviserade adressen.
Vid eventuell transportskada måste du göra omgående göra en reklamation. Om paketet levereras till ett ombud och du upptäcker en skada så gör du en skadeanmälan på plats direkt till ombudet.
Vid hemleverans om skada skett är det viktigt att du fotograferar skadan innan du öppnar och bryter förpackningen. Vid hemleverans gör du en skadeanmälan på Postnords hemsida. 
Alla skador oavsett om ordern levereras direkt hem eller via ombud så måste ett meddelande även skickas till oss via mejl.
Du ansvarar själv för att varor som du returnerar kommer fram hela. Du bör spara kvittot så att du kan styrka att varan skickats åter till oss samt att följa försändelsens retur och något skulle hända.
Spåra paket - När din order skickas från oss får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.

7. Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För att nyttja ångerrätten måste varan vara i oförändrat skick och oanvänd.
Du ansvarar för returfrakten. Vänligen kontakta oss innan du returnerar varan för att få en returadress och instruktioner.
Alla varor som skickas i retur måste vara oanvända och etiketter och taggar ska också skickas tillbaka. Originalförpackning samt manualer om dessa medföljer ska returneras och de ska vara hela. Vid eventuell skada på produkt eller förpackning gör vi ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen.
När du gör ditt köp, har du rätt att varsamt öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om och i den mån produkten har använts mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, kommer ett avdrag att göras för värdeminskning på det belopp som ska återbetala dig. Avdragets storlek motsvarar produktens värdeminskning jämfört med produktens ursprungliga värde. Vid en eventuell retur ska varan returneras i sin originalförpackning. Förpackningen och/eller eventuella taggar som satt på varan när du mottog den ska också sitta kvar på varan. Eventuella skador på förpackningen och/eller taggar kan också rendera en värdeminskning och du riskerar därmed att få ett reducerat belopp återbetalt.
Vänligen notera att vissa produkter inte omfattas av ångerrätten. Ångerrätten gäller inte på följande varor; varor som anpassats specifikt efter kundens önskemål, tik- och hanhundsskydd eller specialbeställda varor, det vi kallar för beställningsvara.
Om du vill använda dig av din ångerrätt så fyller du enklast i det returformulär som du hittar på hemsidan. Vill du skicka ett meddelande på annat sätt ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till oss innan ångerfristen har löpt ut. För smidig hantering ska meddelandet innehålla ditt namn, din adress, ordernummer, orderdatum, e-postadress och vilka produkter du ångrar om beställningen innehåller flera produkter, alternativt den standardblankett för ångerrätt som Konsumentverket har tagit fram.
De produkter som ska skickas till oss ska så göras utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut. Vid retur av produkter som omfattas av ångerrätten, är det du som ska betala kostnaden för returfrakt och du ansvarar även för den returnerade produktens skick från det att du tar emot produkten till dess att vi tar emot den. Vi rekommenderar därför att produkten skickas i originalförpackning och väl emballerad med spårbar försändelse.
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål så snart vi erhållit den returnerade försändelsen från dig. Dock senast 14 dagar från och med den dag då vi fick din försändelse i retur.
Återbetalning för returnerade, godkända varor kommer att återbetalas via det betalsätt som du valde vid beställningen och ingen annan överenskommelse har träffats.
Det är alltid avsändaren som ansvarar för returen och som själv betalar returfrakten. Vi accepterar inga returer via postförskott eller varor som returneras med mottagningsbevis och som måste hämtas ut på ett utlämningsställe.

8. Reklamation
Om du mottar en felaktig eller skadad vara, ber vi dig att omgående kontakta oss via e-post med en beskrivning av problemet och bifoga bilder om möjligt. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och skickar en ny produkt eller återbetalar köpesumman. Om varan är skada måste du som kund göra en skadeanmälan till transportören/ombudet enligt punkt 6 ovan.

9.Garanti
I Sverige har kunden rätt att reklamera en vara under 3 år från inköpsdatum. Detta betyder dock inte att det per automatik är en godkänd reklamation och att den accepteras. Garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, alltså fel som tillkommit under produktionen av produkten och garanti täcker inte handhavandefel.
Du som kund ska kontakta vår kundservice om du har fått en defekt vara så fort som möjligt efter att felet upptäckts, en reklamation som görs inom två månader räknas inom skälig tid. För att kunna göra gällande garantin måste relevant inköpsbevis, kvitto och följesedel medfölja reklamationen. Observera att särskilda garantivillkor kan gälla för produkter för olika leverantörer och tillverkare. Var därför uppmärksam på detta när du läser produktbeskrivningen som gäller just för din produkt. Tänk på att ha orderrummet samt namn tillgängligt när du kontaktar vår kundservice, beskriv felet så utförligt som möjligt på produkten. Därefter skickar vi dig en retursedel. Vi står för fraktkostnaderna. Efter det att vi mottagit reklamationen kommer vi kontakta dig. Fabrikationsfel skall konstateras av DJUR-affären.se eller vår underleverantör av produkten, varpå du erhåller fri reparation, alternativt ny produkt eller pengarna tillbaka. Reklamationen gäller inte om vi eller vår underleverantör inte kan hitta något fel på produkten eller då kunden själv orsakat skadan själv genom slitage och/eller handhavandefel. I dessa fall så kommer du själv att få bekosta frakten och den kommer i så fall att debiteras kund.
Hund- och kattleksaker leksaker omfattas inte av garanti. Alla hundar är individer med olika behov och beteenden. Leksaker är i grund och botten triggers för att bejaka jägaren i ditt djur och det finns inga leksaker som är oförstörbara. Av den anledningen kan vi tyvärr inte lämna någon garanti på dessa varor, då de är att betrakta som förbrukningsvaror. Om du har frågor rörande reklamationer, din ångerrätt eller andra frågor som rör din beställning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Du som är konsument kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer Bolaget ARN:s rekommendationer. Som konsument har du även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du når via https://ec.europa.eu/consumers/odr. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

10. Force Majeure
Vid yttre händelser utanför vår kontroll som t.ex. krig, strejk, myndighetsåtgärd, lagbud, sabotage, naturkatastrof, brand, översvämning, terrorism, tekniska problem, fel i el och dataförbindelser eller annan kommunikation samt förseningar från underleverantörer som inte kan fullfölja sitt åtagande till oss pga. ovanstående omständigheter som angivits eller liknande händelser. Under någon av dessa omständigheter så ska vi på DJUR-affären.se informera kunden om åberopad force majeure i början av händelsen och meddela kund när force majeure upphör. Vid force majeure utgörs det en befrielsegrund från att vi ska betala ut skadestånd och andra påföljder. Vid dessa omständigheter så förskjuts våra förpliktelser att fullgöra köpeavtalet fram tills att dessa omständigheter är över eller om det varar mer än två månader så har båda parter rätt att häva köpet.

11. Ej uthämtade paket
Om ett paket inte hämtas ut inom föreskriven tid returneras det automatiskt tillbaka till oss. Vi förbehåller oss i dessa fall rätten att debitera dig för de kostnader som uppstår i samband med ej uthämtade paket. Returavgiften för ej uthämtade paket är för närvarande SEK 350 vilket motsvarar det belopp vi blir debiterade av transportören.
Dessa kostnader kommer att dras av från den summan du har betalat för varorna, innan pengarna återbetalas. Om kostnaden som du betalat för varor understiger det totala returbeloppet förbehåller vi oss rätten att skicka en faktura på resterande belopp.

12. Personuppgifter och integritet
Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Dina uppgifter kommer endast att användas för att hantera din beställning och leverans.
Dina personuppgifter är trygga hos oss och dina personuppgifter behöver vi för kunna genomföra ditt köp och för att sedan kunna skicka varorna till dig. Dina personuppgifter kommer aldrig att säljas vidare till tredje part. Vi sparar dina personuppgifter i 36 månader för att kunna hantera eventuella reklamations- och garantiärenden.

13. Tvist
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

  • Snabb leverans direkt från vårt lager i Sverige
  • Snart 40 år i branschen
  • Ett familjeföretag med massor av erfarenhet

Din kundvagn(0 artiklar)

Kundvagnen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan

Meny